Kaviar och rom gästabud med Norbert Lang

I början av mars var det dags igen för ett gästabud med Norbert Lang på Sta Clara. Denna kväll var kaviar och rom huvudpersonerna i maträtterna. Som vanligt var jag med som högra hand. Dessa dagar är en upplevelse i både kunskap och smakupplevelse. Här kommer ett urval av rätter och andra bilder. Tyvärr glömde jag mitt filter till blixten så jag fick köpa celofan, vilket inte var helt hundra.
 
Chef Norbert Lang och jag
 
 
Youssef, ordinarie kock på Sta Clara
 
 
En starter med störrom och traditionella tillbehör
 
 
Här läggs det tallrikar. Alla ska se likadan ut.
 
 
Sillterrin med Avrugakaviar.
 
 
Ofta har varje tallrik fem till tio moment innan den får gå till kund
 
 
röd och svart stenbitsrom med risoni som har puttrat med fiskgräddebuljong och smakupphöjt med mixade ostron.
 
 
Forellrom med blomkålsterrin
 
 
Vodkamarinerad Rentartar(souvras )med kalixrom
 
 
Fjällrödingrom med Creme Ninon
 
 
Lake med halstrad lever och .... sås
 
 
 
Det finns gränser för hur rom och kaviar kan medverka i en rätt. Här en Saint Agur på plommonsås och inlagda plommon
 
 
Mousse med passion ,tart med Grand Manier, parfait med grön Kardemumma
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :