Sparris, sparris och mer sparris hos David at Home

Våren säger sig ha kommit till Sverige. Men jag tycker personligen att det är osedvanligt kallt och grått fortfarande. För mig är i alla fall ett vårtecken att sparrisen har kommit. Min gode vän Norbert Lang gör gästspel både privat och hos företag med sparris som huvudperson. Under senaste åren har jag varit med som höger hand i otaliga gästspel. Inte denna gång. Ikväll är jag gäst. David Enmark som driver David at Home på Tranholmen har varje år ett sparris event med Norbert. Och det var dit vi var bjudna.
 
 
Färden börjar vid brofästet över till Lidingö. Taxibåt gäller.
 
David driver en restaurang i sitt eget hem på Tranholmen. Här kan man dinera och bli omhändertagen på bästa sätt. David at Home.Välkomsttalet är i full gång. Snart börjar det.
 
 
Vol-au-vent med sparris och örtcrème
 
Crèpes med sparris och skaldjur.
 
Norbert  steker kalvbrässen. Tyvärr blev bilden så dålig när han flamberade med Pernod
 
 
 
Sparrisveloté med Pernodflamberad kalvbräss.
 
Vid varje maträtt en kort presentation och givetevis sparrisens historia.
 
Knackisch kokt sparris med ramslökshollandaise och queneller på pilgrimsmusslor.
 
Foume d´Ambert och syltad sparris med kardemumma och svartpeppar.
 
Frestelse på jordgubbar på jordgubbar och rabarber från egen trädgård.
 
En fantastisk trevlig kväll. Mycket goda viner och trevliga gäster. Sent på kvällen fick vi skjuts av Norbert ända fram till porten på Söder.
 
/Massimo
Taggar: David Enmark, David at home, Norbert Lang, sparris, vår;

Kommentera inlägget här :