Gästspel med Leif Manneström på restaurang Tegelbacken

För drygt två månader sedan fyllde jag 50 år. Och två goda vänner från Ängelholm hade en överraskning till mig förra måndagen. Som många av er vet, har har jag sökt till Sveriges Mästerkock under ett antal år. Men har alltid fastnat i audition med producenterna. Så jag har aldrig fått möjighet att laga mat för trion. Leif, Markus och Mischa. Kanske ett ödes ironi. Nu fick dom laga mat åt oss. Jag var helt bortkollrad och förstod först när vi stannade på en bakgata till Markus restaurang. Så det var en fantastiskt måndagsupplevelse bland vänner. Här kommer menyn och lite bilder.
 
Hyllning till Bohuslän. Ravioli på rimmad torsk fylld med musslor och ostron.
 
Ankleverbrulée. Skummg ankleversoppa smaksatt med tryffel och Sauternes. Soppan hälldes på senare.
 
 
Ett minne från Senegal. Hummerfrikassé i vaniljsmörsås med svartrötter.
 
 
Jaktlycka. Pepparstekt rådjursadel med tryffelstuvad spetskål och pepparsås.
 
Desserternas dessert. Vaniljglass med varm chokladsås och maränger.
 
Taggar: leif mannerström, sveriges mästerkock, tegelbacken;

Kommentera inlägget här :