På G

Räkmackans dag var för ca två veckor sedan och jag fick ett toppbetyg för vinet Steinschaden, som just rekommenderades till en räkmacka. Mitt upplägg är väldigt enkelt. Jag har skippat ägget och koncentrerat mig på räkor. Till detta gjorde jag en citronmajonäs. Och skulle man vara sugen på lite grönt fanns det också. Det viktigaste är! Pillra bort bajsranden och använd kavring.
 
 
 
Rimmat sidfläsk i ugn. Det kan bli hur gott som helst. Sätt ugnen på 150 grader och varmluft. Ställ köttbiten på ett galler i ett bläck. Låt gotta sig i 2-3 timmar. Ta ut och låt svalna. Sätt ugnen på 220-230 grader och krispa till svålen. Tillbehör. Klassiskt rödkål. Men det kommer en variant på råraka på morot och palsternacka inom kort.
 
 
 
Taggar: fläsksida, knaperstekt, räkmacka, räksmörgås;

Kommentera inlägget här :