Massimo gästspelar på Café Milano

Ja egentligen ska jag praktisera under a la carte på torsdag. Café Milano för mig är en lång historia. Jag har känt Mele, Franco och alla de andra på Café Milano under många år. Idag på en Caffe vid lunch på Meles andra restaurang Perinis på Central Stationen i Stockholm. Fick jag möjligheten att vara med under en kväll när det verkligen gäller. Så det är bara att stryka kockrocken. Det som är så roligt är att jag inte vet vad som kommer att hända. Antagligen får jag väl choppa en massa grönsaker som lärling. Men det ska bli superskoj att få inblick i de hemligheter som varje restaurang bär på. Under de ca 15 år som jag ätit på Café MIlano så är detta premiären för en kvälls service, inside. Om ni har möjlighet. Kom gärna förbi, kanske ni får se Massimo in action.
 
Imorgon kväll om jag orkar kommer en utförlig berättelse om en kväll  bland grytorna.
 
 
Café Milano ligger vid Kungsträdgården.
 

Kommentera inlägget här :