Köksprylar för hemmakocken och mer därtill

Givetvis är bra råvaror den bästa förutsättningen för en fantastisk rätt. Har man dessutom bra verktyg för att nå detta och underlätta vid matlagning. Ja varför inte. För några veckor sedan fick jag möjligheten att bli återförsäljare till en rad kända och okända varumärken inom köksprylar. För mig är det oerhört viktigt att kunna stå för kvaliteten, vilket dessa varumärken gör. Jag har ju dem själv eller har hårdprovat dem sedan lång tid tillbaks.
Masahiro och Laguiole (Knivar, mm.). Grant (sous Vide). Lava (vacc-maskiner). Hot mix pro (värmemixer. varje hemmakocks våta dröm). Hör av er om ni är intresserade av ett bra pris till [email protected].
 
Masahiro MV-Pro 210. Ordinarie pris ca 1.400 kr
 
Egendesignat skinnförkläde med leverans i slutet av november. 1.250 kr
 
Vacuummaskinen som pallar hårda dagar under jaktsäsong. Pris. 4.995 kr
 
Rolls Roycen bland sous vide. Jag har själv denna modell. Praktisk när man lagar mat hos andra. Mobilt...
Pris. 13.750 kr
 

Eller varför inte alla hobbykockars och riktiga kockars våta dröm. Hot mix Pro. En blender med värme. Gör sockerlaget, glasssmeten, kanderade mandlar, soppor. Din assistent i köket. Ja denna maskin klarar att hantera värma upp till 190 grader och hackar upp till 12.500 varv/minut. Dyr?? ja, men häftig. Pris ca 19.300 kr
 
 
Den sista maskinen har jag faktiskt ine än. Men har haft möjligheten att prova den under två veckor. Snart kanske, kanske?
 
 

Kommentera inlägget här :